Уроки математики

Урок-подорож
5 клас
Тема: Множення та ділення натуральних чисел
Мета: Узагальнити знання і вміння учнів з теми «Множення та ділення натуральних чисел», закріпити обчислювальні навички і навички розв’язування рівнянь.
Розвивати навички усної лічби, пам'ять, увагу, логічне мислення.
Виховувати цікавість до вивчення математики, працьовитість,любов до природи і бажання її охороняти.
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.
Обладнання: карта подорожі, тести, картки для індивідуальних завдань, заготовки на дошці, слайди. Вислови на дошці «Мова природи – мова математики»(Г.Галілей),  «Знання збираються по краплині, як вода в долині».
Хід уроку:
Організаційний момент.
Створення емоційного настрою.
Кожен учень показує смайлик, який відповідає його настрою.
-         Я бажаю вам, щоб гарний настрій не залишав вас до кінця уроку . Якщо ж настрій вам не дуже подобається, намагайтесь працювати так, щоб він покращився.
-         . Оголошення теми і мети уроку.
У нас урок незвичайний. Ми вирушаємо в подорож за скарбом. Але отримати цей скарб ви зможете лише тоді, коли на кожному етапі подорожі правильно виконаєте всі завдання і отримаєте частини карти, які і допоможуть вам знайти скарб.  (Частини карти – приховані  букви, які утворюють слово «знання»).
Перший етап подорожі «Обчислювальний острів»..
1.     Математичний диктант «Обчислювальний ланцюжок» (за слайдами).
- Множники 220 і 3. Знайди добуток. (660)
- На скільки треба збільшити отриманий добуток, щоб отримати 1000? (340)
 - Знайди різницю отриманого числа і 280. (60)
 - Цю різницю збільши у 30 разів. (1800)
  - Зменши у 2 рази; поділи на 2; (900; 450)
 - У скільки разів отримане число більше, ніж 45? (10)
 - Збільши на таку саму кількість одиниць. (20)
 - Отримане число – множник, другий множник  у 2рази менший, знайди добуток. (200)
 - Поділи його на 40; помнож на 19. (5;95)
  - Знайди наступне число. (96)
Самоперевірка за відповідями на дошці.
Учні одержують першу частину карти (буква «З»)
 Другий етап «Тести».
Кожен учень виконує тестові завдання і відмічає правильні відповіді в табличках. Взаємоперевірка за правильними відповідями на дошці.
Тестові завдання.
1.     Як називаються числа, які перемножуємо?
                               А. Ділені.                          Б. Дільники.
                               В. Множники.                  Г. Частка.
2. Як називається число, яке ми отримуємо при множенні?
                                 А. Добуток.                      Б.Частка.
                                  В. Сума.                             Г. Різниця.
3. Добуток двох однакових множників – це:
                                 А. Квадрат числа               Б. Куб числа.
                                 В. Частка.                              Г. Сума.      
4. Чому дорівнює    32  ?
                                     А. 8.                                    Б.6.
                                     В.10.                                   Г.9.
5. Який вираз є розподільною властивістю множення?
                                      А. а *в = в*а                      Б. а+в = в+а    
                                       В. 1*а =а                            Г. а*(в+с) = а*в+а*с
6. Остача від ділення 124 на 10 дорівнює:
                                         А. 3                                    Б. 4
                                         В. 2                                     Г. 1
Учні одержують ще одну частину карти (буква «н»)
Третій етап « Пізнавальний»
1.Робота в парах. Гра «Лото».
Кожна пара отримує конверт з маленькими картками, на яких записані  умови завдань і велику картку з відповідями. Учні виконують завдання і закривають відповіді. Якщо завдання виконані правильно, то на картці буде складене фото річки (Річки Південний Буг, Бужок, Вовк), які протікають в рідному краю.
Завдання:
 1. Записати у вигляді добутку вираз х+х+х+х+х.
2.     Спростити вираз 6а*78
3.     Спростити вираз 7n+9n
4.     Обчисліть  20:0
5.     Обчисліть 0:15
6.     Вкажіть основу степеня 35. .
7.     Яку дію треба виконати, щоб розв’язати рівняння 7х=28?
8.     Яку дію треба виконати, щоб розв’язати рівняння х:5=15?
-         Що ви можете сказати про ці річки? Де вони протікають?
Перемножте  числа 403 і 2  і дізнайтесь довжину річки Південний Буг (806 км, в межах Хмельницької області – 140 км). Знайдіть число у 2 рази менше від 156. Це довжина річки Бужок (78 км). Обчисліть 213:3 і знайдете довжину річки Вовк.
Буква «а».
2.     Гра «Відгадай слово».
Кожен учень розв’язує рівняння. Відповіді зашифровані буквами (шифр на дошці). Заповнюють схему і отримують слово «Дністер».
        46х=9384;       90:х=45 ;       х:14=26;            10х=200;     75:х=3;                  (х-14):4=16;            125125:(х-100)=125. 
Шифр
78
2
20
25
204
364
1101
Е
Д
Р
І
Т
Н
С
2, 364, 25, 1101, 204,78, 20.
-         Що ви знаєте про річку Дністер? (фото).
-         Х:2=681 (відповідь 1362 км – довжина річки Дністер)
-         100х=15200 (відповідь 152  км – довжина в межах Хмельницької області)
-          Як потрібно охороняти річки?
За відповіді учні отримують ще одну частину карти (букву «н»).
Четвертий етап «Кросворд»
Робота в групах. Учні розв’язують кросворди і отримують в одному стовпчику слово «ділення"

1
   






2



3





4






5




6










7




1.     32 =
2.     Яке число потрібно піднести до квадрата,         
щоб отримати 49?
3.     На це число ділити не можна.
4.     Остача від ділення 178 на 13.
5.     82 : 4=
6.     (4-14)3 +22 =
7.     252 :53 =

Пятий етап  «Творчий»
Учні складають задачу за малюнком і розв’язують її.


Шостий етап «Допоможи Незнайкові».
Учні відшукують помилки в прикладах на множення та ділення.
4620:15=38;     137*204=3288;    734*60=4404;      7056*8=57248;     403*32=13216.
Розвязати логічні задачі.
«Зграя з 7 дельфінів пропливла 14 км. Скільки проплив кожен дельфін?»
«У порт пливли 3 пароплави, а назустріч їм – 5 катерів. Скільки суден  прибуло в порт?»
«В один кінець ставка човен  доплив за 80 хв, а назад – за 1 год 20 хв. В який кінець ставка човен плив довше?.»
Отже, всі частини карти ви отримали. То який скарб ви відшукали? ( Знання).
Підсумок уроку. Рефлексія.
-         Покажіть, який настрій у вас зараз? Що нового ви дізналися на уроці?
-         Покажіть свою праву руку. Покладіть на неї той досвід і знання, які ви вже маєте. А тепер на ліву руку покладіть ті знання і досвід, які ви отримали на сьогоднішньому уроці. А тепер обєднайте свої руки. І запам’ятайте, що ці знання повинні бути разом. Без минулого досвіду ви не здобудете майбутнього.







Урок алгебри у 7 класі
Тема: Одночлени і многочлени.
Мета: Забезпечити повторення і систематизацію матеріалу теми; створити умови контролю (самоконтролю) засвоєння знань і вмінь; сприяти формуванню вмінь застосовувати прийоми порівняння, перенесення знань в змінену ситуацію, розвитку мислення, мови, уваги;
сприяти вихованню цікавості до математики, активності, організованості.
Хід уроку:
  1.  Організаційний момент.
  2.   Вступне слово вчителя.
  3. Актуалізація знань учнів.
---- Рефлексія.
---- Складання маршруту подорожі.
  А) Чи правильне тверження, визначення, властивість?
Графічний диктант ^ -  так,  -  - ні.
1.Одночленом називають суму числових і буквених множників. (-)
2. Одночлени, які відрізняються один від одного лише коефіцієнтами, називають подібними членами.
3. В результаті множення одночлена на одночлен отримуємо одночлен.
4. В результаті множення многочлена на одночлен отримуємо одночлен. (-)
5. Алгебраїчна сума кількох одночленів називається многочленом.
6. В результаті множення многочлена на многочлен отримуємо многочлен.
7. Щоб поділити многочлен на одночлен, треба кожен член многочлена помножити на цей одночлен і отримані результати додати. (-)
8. Щоб перемножити многочлен на многочлен, треба перемножити кожен член одного многочлена на кожен член другого многочлена і отримані добутки додати.
9. Буквенний множник одночлена, записаного в стандартному вигляді, називають коефіцієнтом одночлена.(-)


 Б)  Отже, маршрут готовий. Вирушаємо підкорювати вершину "Д" - домашня робота. Звірте відповіді на дошці з відповідями в зошитах. Відмітьте в маршрутному листі, як справилися з завданням.
 - Діти, серед перерахованих виразів на дошці назвіть одночлени. А як називаються інші вирази?
4. Вершина "У" - усні вправи.
    1) Замініть букву "М" многочленом так, щоб отримані рівності були правильними:

                                5а + М 5а + 3b – 8;
                           b2 – bc -  М b2 – bc – 7b + 5;
                           М + ( 2a2 + 4b – b2) = 3a2 + 4ab.
  2)  В порожнє віконце вставте одночлен так, щоб отримана рівність була правильною:  



                                                   ٠ (a – b) = 4ac – 4bc;
                   

                                    (12a3 – 4a2) :              =  3a – 1;

                                     
٠ (2a – b) = 10a2 – 5ab

3. Вершина "З" - задача.
За малюнком скласти і розв'язати задачу (задача на складання рівняння). В маршрутному листі відмітити правильність складання рівняння.

5. Вершина "Т".
Різнорівнева самостійна робота, картка синього кольору відповідає середньому рівню, зеленого кольору - достатньому рівню, червоного- високому.
  
                                        Варіант – 1
                                        (синій колір)
        Спростіть вираз 1 – 6:
1.   (7х – 4) – (1 – 2х)
            6) 9х – 5;        10) 5х – 5;          3) 9х – 3.

2.    – 3х3 ٠ ху2          
             1) – 3х3у2;       17) 3х3у2;           12) – 3х4у2 .  

3.   (3х– 2х + 5) ٠3
             5) 12х6 – 8х4 + 20х3;       18) 12х5 – 8х4 + 20х3;    11)  12х5 + 8х4 + 20х3.

4.   3а (а + 1) – а2
              9)  3а2 + 1 – а2;      2) 2а2 + 3а;       16) 2а2 – 1.

5.    (х + 1)(х – 1)
              7) х2 – 1;         13) х2 – 2х – 1;         4) 1 - х2.

6.    (70 m2 – 20
mn – 10m) : (10m)
              15) 7m – 2n – 1;        8) 70m3 – 2n – m;       14) 7m – 2m – 1.


                                      
                                          Варіант – 1
                                        (зелений колір)
        Спростіть вираз 1 – 6:
1.   (4ху - 3х2) – ( - ху + 5х2)
             3) 5ху – 8х3;        10) 3ху + 2х2 ;       6) 5ху – 8х2 .

 2.   – 4а2٠(- ab2)
             1) – 2a3b3;         17) 12a2b2;        12) 2a3b3.

3.   12a2(a5 – a4 – 2a3)
              5) 12a10 – 12a8 – 24a6;      11) 12a3 – 12a2 – 24a;       18) 12a7 – 12a6 – 24a5.

4.   (x + 1)(x2 + x – 1)
              2) x3 + 2x2 – 1;        9) x3 + 2x2 – 2x – 1;        16)  x3  – 2x – 1.

5.    (a – 2)(a + 2) – a(a + 1)
               4) 4a – 1;     7) – 4 – a;      13) 4 – a.

6.    (18a4 – 27a3) : (9a2) – (10a3) : (5a)
               15) – 3a;      8) a4 – 3a;        14) – a2 – 3a.

                                          Варіант – 1
                                        (червоний колір)
        Спростіть вираз 1 – 6:
1.    (5,5х3у – 2ху2) – (0,5х3у – 2ху2)
                6) 5х3у;       3) 5х3у – 4ху2;      10) 5х3у + 4ху2.

2.    
                 1) 10х3у3;        12) х3у3;        17) – 10х3у2.

3.   
                 5) 6х8у – 3х4у2 + х2у6;      18) - 6х6у + 3х4у3 - х2у6;     11) 5х6у - 3х4у3 + х2у6.

4.    4 – х3 – х2 – 1)(х + 1)
            2) х5 - 2х3 – х2 – х – 1;     9) х5 + 2х3 + х2 – х + 1;       16) х5 + 2х3 - х2 + х + 1.

5.    (1 – у)у – (у + 3)(у – 3) - у
                   7) 9 – 2у2;        4) 9 – у2 – у;      13) 2у2 + 9.

6.    (3х3 + 4х2у) : х2 – (10ху + 15у2) : (5у)
                   8) 5х + у;      14) х + 7у;         15) х + у.


                                            Варіант – 2
                                            (синій колір)
        Спростіть вираз 1 – 6:
1.   (3х – 2) – (1 – 2х)
             10) х – 3;     6) 5х – 3;       3)  5х – 1.

2.    – 5х2٠ху2
              1) – 5х2у2;       12) – 5ху2;      20) 5х3у2.

3.   (5х2 – 3х + 7)٠2
               11) 15х4 – 3х2 + 21;       5) 15х4 – 9х2 + 21;      18) 15х4 – 9х3 + 21х2.

4.    4а(а + 1) – а2
                16) 4а2 + 1;       9) 3а2 – 4а;        2) 3а2 + 4а.

5.    (5 – х)(5 + х)
                 4) х2 – 25;        7) 25 – х2;         13) х2 – 2х – 25.

6.    (5m2 – 10mn – 5m) : (5m)
                 8) 25m2 – 10n – 1;        14) m – 2n – m;         15) m – 2n – 1.
                                            Варіант – 2
                                            (зелений колір)
        Спростіь вираз 1 – 6:
1.   ( - ab + 7a2) – (3ab – 5a2)
                 3) 2a2 – 4ab;       6) 12a2 – 4ab;      10) – 2ab + 2a2.

2.   6x2b٠(xb2)
                  12) – 2x3b3;       1) 2x3b3;         17) – 3x2b2.

3.   (x5 – x– 2x3)(15x2)
              5) 15x5 – 15x4 – 30x3;     11) 15x10 – 15x8 – 2x6;    18) 15x7 – 15x6 – 30x5.

4.    (a2 – a + 1)(a + 1)
                   2) a3 + 1;      9) a3 – 2a + 1;     16)  a3 – 1.

5.    x(x + 1) – (x – 3)(x + 3)
                    4) x – 9;         7) x + 9;       13) 9 – x.

6.    (15x4 – 25x3):(5x2) – (3): (3х)
                    8) х2 – 5х;       14) 5х + х2;          15) – 5х.


                                                 Варіант – 2
                                                (червоний колір)
        Спростіть вираз 1 – 6:
1.   
(8,5а5у2 – 3ау3) – (2,5 а5у2 - 3ау3)
                6) 6а5у2;        3) 6а5у2 - 6ау3;          10) 6а5у2 - 6ау3.

2.   
                1) – х3у3;           12) х3у4;        17) 2х3у4.

3.   (3х3 – х2у2 + у4)٠( - 2х2у)
                11) – 6х6у + 2х4у2 – х2у5;     5) 6х5у + 2х3у3 + х2у5;     18) - 6х5у + 2х4у3 - х2у5.

4.   (а + 1)٠5 – а4 – а3 – 2)
              2) а6 – 2а4 – а3 – 2а – 2;     9) а6 – 2а4 + а3 – 2а – 2;    16) а6 + 2а4 – а3 + 2а – 2.

5.   у(3 – у) – 3у – (у + 2)(у – 2)
                7) 4 – 2у2;         13) 2у2 – 4;      4) 2у2 + 4.

6.   (3х3 – 2х2у) : х2 – (6ху2 + 3у3) : (3у2)
                 8) 3х – 3у;       14) х – у;      15) х – 3у.
Учні вибирають відповідний номер картки і виконують самостійну роботу. Цифру, під якою записана правильна відповідь требавикреслити в контрольному талоні. Розв'язки записати в зошити.

                                        
 Контрольний талон
1
2
3
4
5
   6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
 16
17
18
19
20
                                    Код правильної відповіді
№ завдання
1
2
3
4
5
6
Відповідь
6
12
18
2
7
15
В маршрутному листі відмітити правильні відповіді. Самоперевірка.

5. Вершина "Л" - лист, а в ньому домашнє завдання.
6. Діти! Всі вершини пройдено, ми повертаємось із подорожі. Підведемо підсумки:
а) Даний вираз 2х-3х-5 одночлен. Обгрунтуйте.
в) А теперрозставте дужки таким чином, щоб отримати многочлен 
1)2х-13х+15;
2)5-х;
3)15-х.

А з яким настроєм ви повернулися з подорожі? Кому сподобалось? Відмітьте свій настрій на малюнках в маршрутному листі. (смайлики).
Дякую за урок.






Урок геометрії в 7 класі
«В країні трикутників»
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про трикутник, його елементи та властивості. Розвивати культуру математичного мислення та мовлення, кмітливість, винахідливість у нестандартних ситуаціях з ігровими моментами, з елементами змагання. Виховувати інтерес до вивчення геометрії, колективізм, відповідальність, охайність.
Тип уроку: урок-змагання.
Обладнання: картки, плакати, слайди, шарнірні моделі трикутника та чотирикутника.
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
Девіз уроку: «Шукай, дерзай, відповідай, на друга зла ніколи не тримай!»
Вислови:  «Серед рівних розумом людей за однакових умов переважає той, хто знає геометрію» (Блез Паскаль).
«Архітектура – це геометрія, застосована в будівельній справі» (М.В.Ломоносов).
«Те, що може перевищувати геометрію, перевищує і нас» (Блез Паскаль).
Тобі, геометріє,  наші вітання.
Це ж ти нас сьогодні зібрала усіх на змагання.
-         Сьогодні у нас гра-залік. Кожен гравець отримає сьогодні КТД (коефіцієнт трудової діяльності) – певну кількість балів, яка вказуватиме про рівень знань кожного з теми «Трикутники».
-         «Я вважаю, що ніколи до цього ми не жили в такий геометричний період. Все навколо – геометрія». Ці слова належать видатному французькому архітектору Ле Корбюзі (поч. ХХст.) і дуже точно характеризують сьогодення. Світ, в якому ми живемо, наповнений геометрією будинків та вулиць, творіннями природи  та людини. Існує легенда, що одного разу єгипетський цар Птолемей І запитав давньогрецького математика про те, чи немає більш коротшого шляху для розуміння геометрії, ніж той, який описаний у його відомій праці, що міститься в 13 книгах. Учений гордо відповів: «У геометрії немає царського шляху». Ім’я цього вченого Евклід.  

-         Трикутник – одна з перших геометричних фігур, про властивості якої людство дізналося ще в давнину.
Задачі про трикутник були знайдені у давньогрецьких папірусах, старовинних індійських книгах. У папірусі Ахмеса згадується про рівнобедрений і прямокутний трикутник, давні вавилоняни 4000 років тому вже знали про властивість кутів при основі рівнобедреного трикутника. Уже кілька тисяч років тому єгиптяни знали, що коли сторони трикутника дорівнюють 3, 4 і 5 одиничним відрізкам, то такий трикутник прямокутний. Землеміри Стародавнього Єгипту для побудови прямого кута ділили мотузку вузлами на 12 рівних частин і кінці завязували. Потім мотузку розтягували на землі так, щоб утворився трикутник зі сторонами по 3, 4 і 5 поділок. Більший із кутів утвореного трикутника – прямий. Ребра бічних граней єгипетських пірамід утворюють майже рівносторонні трикутники.
Чому трикутник цікавив людей з давніх часів? Жорсткість трикутника використовувалась в будівництві і конструюванні, використовується і нині.  (Демонстрація шарнірних моделей трикутника і чотирикутника).
На слайдах – рисунки кріплення кроков даху і велосипеда.
-         Які види трикутників тут використовуються?
ІІ. А тепер переходимо до змагань.
Вчитись нелегко буває,
     Та наука завжди хороша.
     Кожна в світі людина знає,
     Що знання – то найлегша і найцінніша ноша.
Питання серйозні та є й жартівливі,
Тож будьте уважні і будьте кмітливі!
У кожного з вас є фішки-трикутники. За правильні відповіді ви самі собі берете ту кількість фішок, яку заробите. А в кінці – підрахуєте загальну кількість.
1.     Розминка. Гра «Пароль».
Назвати, не повторюючись (ланцюжком), суттєвє для теми «Трикутник» слово – своєрідний пароль.  За кожен термін – 1 бал.
Життя не стоїть на місці. Змінюються технології. Людина повинна постійно підвищувати свою кваліфікацію. Тобто наше сьогодення вимагає спеціаліста мобільного, здатного швидко адаптуватися в нових умовах професійної діяльності. Сам час настійно вимагає: не хочеш відставати від життя – учись!
Древній філософ Пліній говорив: «Загублений той час, який ти не використав на навчання!».
2.     Методичний прийом «Вірю – не вірю».
Учні відповідають письмово на картках «так» чи «ні». Правильна відповідь – 1 бал.
1.     Чи вірите ви, що в трикутнику чотири сторони і три кути? (Ні)
2.     Чи вірите ви, що будь-яка сторона трикутника менша від суми двох інших сторін? (Так)
3.     … сторони рівнобедреного трикутника називаються гіпотенузою і катетами? (Ні)
4.     … висота трикутника ділить кут пополам? (Ні)
5.     … у прямокутному трикутнику може бути два прямих кути? (Ні)
6.     … у трикутнику може бути тільки один тупий кут? (Так)
«Математика – це наука, яка вимагає найбільше фантазії» С.Ковалевська.
3.     Робота за готовими рисунками.
4.     Гра «Математичні терміни».
Умови гри: назвати терміни на певну букву. Якщо термін стосується теми «Трикутник», то він коштує 2 бали, якщо це просто математичний термін, то він коштує 1 бал.
В – висота, вектор, вершина, вісь, відрізок, …
Г – гіпотенуза, …
П – периметр, призма, пряма, …
К – катет, кут, крива, …
М – медіана, многочлен, …
Взаємоперевірка виконаного завдання.
5.     Робота в групах «Розвязування кросворда».

Кросворд «Геометрія»
По горизонтали:
4. .Одна із сторін прямокутного трикуника.   6. . Відрізок, що сполучає вершину трикутника із серединою протилежної сторони.   7. . Геометрична фігура, що складається з трьох точок, що не лежать на одній прямій і трьох відрізків, які попарно сполучають ці точки.   9.  Перпендикуляр, проведений з вершини трикутника до його сторони.  
По вертикали:
1. Відрізок, що ділить кут навпіл.   2.  Сума сторін трикутника.   3. Елемент трикутника.  5.  Одна із сторін рівнобедреного трикутника.   8.  Сторона прямокутного трикутника.  

6.     Гра «Підказка».
7.     Гравцям загадується слово, що означає предмет, якимось чином пов'язаний з математикою. Чим менше підказок, тим більше балів можна одержати. Відгадавши слово з однієї підказки , можна одержати 8 балів, з двох підказок – 7 балів, із трьох – 6 балів, іт.д.
1)    Існує легенда про грецького винахідника Дедала ( майстра. Що зробив крила Ікару) і його племінника, дуже талановитого юнака, що придумав гончарне коло, першу у світі пилку і цей предмет. За це він поплатився життям, тому що дядько через заздрощі зіштовхнув його з високого міського валу. (8 б.)
2)    Найдавніший з цих предметів пролежав у землі 2 тисячі років. (7 б.)
3)    Під попелом Помпеї археологи знайшли багато таких предметів, виготовлених із бронзи. (6 б.)
4)    За багато сотень років конструкція цього предмета майже не змінилася. (5 б.)
5)    У Древній Греції уміння користуватись цим предметом вважалося верхом досконалості, а уміння розв’язувати з його допомогою задачі – ознакою високого становища в суспільстві й великого розуму. (4 б.)
6)    Цей предмет незамінний в архітектурі і будівництві, а також на уроці геометрії. (3 б.)
7)    Ю.Олеша, автор «Трьох товстунів», писав: «В оксамитовому ложі лежить, щільно стиснувши ноги, холодний і блискучий. У нього важка голова. Я маю намір підняти його, він зненацька розкривається і робить укол в руку» (2 б.)
8)    Про цей предмет складено загадку: «Змовилися дві ноги робити дуги і круги». (1б.)
8.     «Незакінчені речення»
Закінчити речення.
1)    Відрізок, що сполучає вершину трикутника із серединою протилежної сторони, називається…
2)    Сума кутів у трикутнику дорівнює…
3)    Сума гострих кутів прямокутного трикутника дорівнює…
4)    Зовнішній кут трикутника дорівнює …
5)    У рівних трикутників рівні…
6)    Сума довжин сторін трикутника називається…
«Людина прагне до знань, і якщо в ній згасає жага знань – вона перестає бути людиною»  (Нансен)
9.     «Цікаві тести».
1)    Що грецькою мовою означає «математика»?
А.наука,    Б.розум,  В.цариця.
      2) Який математик жив у бочці?
           А. Діофант,   Б.Декарт,   В.Діоген.
       3) Ці кристали мають форму куба і є в кожному домі?
            А.цукор,        Б.перець,    В.сіль.
        4) Який з цих математиків був переможцем Олімпійських ігор?
            А. Лобачевськийн,   Б. Ньютон,    В.Піфагор.
        5) Математик, вчення якого використовується для нумерації стільців у кінотеатрах
          А. Ейлер.        Б.Архімед.      В. Декарт.

Психологічне діагностування .
«Результат справ часто залежить від дрібниць» (Тіт Лівій)
Пропонується учням вибрати фігуру на свій смак: коло, квадрат, трикутник, прямокутник, ламана.
Коло – доброзичливі, піклуються про інших, але дещо не рішучі, балакучі, мають широке коло друзів.
Квадрат – мають охайний, підтягнутий вигляд, робоче місце впорядковане, працелюбні, дотримуються правил та інструкцій.
Трикутник – мають модний зовнішній вигляд, прагнуть до лідерства, влади, нетерплячі, люблять розваги.
Прямокутник – всім цікавляться, уникають конфліктів, схильні до втрати речей, весь час знаходять нових друзів.
Ламана – прагнуть до знань, але робоче місце в безладі, не люблять паперової роботи, дотепні.

Підсумок гри.
Підрахунок балів. Визначення переможця гри. Оцінювання знань у

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу